Konzerváló fogászat

Fehér tömés

A fehér vagy kompozittömés fogszínű tömőanyagból készülő restauráció,mely helyreállítja a szuvasodás által roncsolt fogfelszínek funkcióját és esztétikáját.Mára teljesen kiszorította a hagyományos amalgámtömést,ami fémreszelék és higany elegye;anyagában nanoszemcsékkel megerősített monomerek,melyek fény hatására keményednek meg,valamint a hozzáadott fluormolekuláknak köszönhetően erősítik is a fogak belső szerkezetét.Kémiailag is kötődik a fogakhoz,így jobb a széli záródás,kevesebb a másodlagos szuvasodás.Mivel a széles színválaszték miatt megtalálható a páciens többi fogához hasonló fogszín,teljesen észrevehetetlen,így lehetővé teszi a tökéletes esztétikai restaurációt.

Inlay,betét

A megfelelő fogelőkészítés után,lenyomat alapján,fogtechnikai laboratóriumban készülő tömés,mely anyagában lehet arany,porcelán,vagy új típusú keményműanyag (Gradia).A Gradia pozitív tulajdonsága a fogéval közel megegyező kopási faktor.Az inlay beragasztása egy második ülésben történik speciális ragasztóanyaggal,a készítés idejére a páciens ideiglenes tömést kap.A betét nagy előnye,hogy a fogtechnikus optimális anatomikus felszínt tud építeni,a tökéletességig  fokozva  a restauráció funkcionalitását és esztétikáját.

Gyökérkezelés

Ha a fogak szuvasodása olyan mély,hogy eléri a fogideget,akkor az begyullad,és heves fájdalmat okoz.Kórélettani alapja,hogy míg  a szervezet egyéb részein a gyulladásra jellemző tünetek mindegyike érvényesülhet,a fogak esetében  –  ahol a fogbél egy csontba zárt szövet  –  a duzzanat csak a gyökércsúcs körüli területekre,idegre,csonthártyára gyakorolt erőteljes nyomásként jelentkezik.
Gyökérkezelés során,a szükséges érzéstelenítés után eltávolítjuk a gyulladásban lévő,vagy már elhalt ideget,és különböző gyógyszeres öblítőkkel mossuk át a gyökércsatornát.Szükség lehet a fog többszöri átöblítésére,így nem biztos,hogy egy ülésben befejezhető a kezelés.
A mai modern anyagokkal és technikával a gyökérkezelés mint rettegett beavatkozás régen a múlté,gyakorlatilag fájdalommentesen és igen jelentős sikerhányaddal kivitelezhető.

Milyen mellékhatásokra és komplikációkra lehet számítani?

-kezelés közben és gyökértömés után fellépő különböző szintű múló érzékenység
-kezelés közben és gyökértömés után fellépő múló duzzanat
-görbe gyökerek,melyek lehetetlenné teszik a kezelést
-számfeletti gyökércsatornák,melyek radiológiailag nem láthatóak